Friday, May 15, 2015

JALAN-JALAN DI BRUNEI

Lagi citer jln2..Sebelum ni citer jln2 kat Ho Chi Minh (cuti bulan Februari 2015)...Misi menjelajah negara ASEAN bermula lagi.... Kali ni Brunei pulak (cuti bulan Mei 2015)....Kali ni bukan jln2 nak g tpt shopping (konon.....) tapi g sightseeing je...(boleh caya ke....hehe)...
Kami g 3 hari 2 mlm...cuma tak puas sgt nak jln sbb cuaca tak berapa nak best...hujan lebat n panas terik...(lupa pulak...sama ler mcm kat Malaysia...kita kan serumpun)
 
So, just scroll down n enjoiceee.....
  
Saja nak tunjuk salah sebuah bgn kat sana...

 Jumpa restoren ni secara kebetulan, terus try makanan kat situ...N menu utama Nasi Katok...nak tau apa kebenda nasi katok ni?...
 Tadaaaa....Nasi putih + ayam goreng/ panggang + sambal ...Sambalnya ler yg sedap....Harga Seringgit je tau (jgn lupa convert duit Malaysia...tapi bagi aku still murah)
Singgah ke Tamu Kianggeh... tak jauh dari hotel kitorg duduk....
Kat sini ada panggung tapi masa aku lalu, mcm tak bukak je...


Perasan tak....bgn2 yg aku tunjuk, mesti ada tulisan jawi...termasuk signage jalan....Good...

 On the way to Kampung Ayer...
Tengok muka aku dah kerut-kerut....Panas terik weiiii.... 

Kampung Ayer 



Ni dulu istana lama... 




Ada perasan apa2 tak bila tengok gambar ni?....Cer tengok batu tu...ada rupa kapal karam kan?....Ni kiranya mcm citer Si Tanggang tu ler....Kapal disumpah jadi batu... 

1st time aku tgk ambulans jln atas air... 

Paip air bersih
Jln2 sekitar kampung AYer....Gayat jugak nak meniti jambatan tu....Aku keras jer jln...Sbb tu takde gambar aku sbb aku dah tak bole nak posing manja2 gitu...Seriau weiiii....
Balai Bomba atas air... 


Balai Polis terapung... 

Ni rasanya nak buat jambatan kot....antara tanah besar n Kampung Ayer... 

Singgah di Galeri Kampung Ayer... 

Apa motif aku tangkap gambar rumah ni?...Ini ler taman perumahan Semi-D atas air...cantik kan?...
 
Kedai Firoz Jaya ni tpt aku beli kain satin...Ni pun terjumpa...Ader ler aku beli sikit2...tgh sale kan...(ye ke sikit...rasanya borong kot...hehe)
Yang ni pulak kedai dalam Bangunan Yayasan Bolkiah...Aku beli jugak kain kat situ...ok jgk harganya... 

Jalan2 sekitar Bandar Sei Begawan... 

Cantikkan masjid ni?...Kubah warna emas lagi...


Jalan2 malam kat The Mall...

Ni pulak nasi lemak n ayam panggang...harga dua ringgit je... 
Saja je jakun beli air vitamin ni...bila bukak je tukar warna...
Jumpa jgk fav aku...tapai nasi...ingatkan kat Kuching je...suka3x....
Hotel tpt kitorg duduk...3 hari 2 mlm harga 190 ringgit (duit Brunei ye)

Bye Brunei....InsyaAllah kita jumpa lagi...

1 comment:

  1. Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
    Call : +6282214441280
    +6282216270779
    WhatsApp : +6282214441280
    +6282216270779
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
    Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

    Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

    ReplyDelete

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...