Wednesday, September 7, 2011

HARI RAYA SANA-SINI 2011

Hi uolls, Salam Aidilfitri...Hari Raya masih lagi terasa w/pun dah masuk Syawal ke 9..Yelah, raya kan sebulan?..Aku start keje 8 Syawal (semalam)..Masih lagi mood raya officemates aku ni...Lagu raya sana-sini berkumandang...Biasa ler tu, nak ambik balik semangat keje tu mmg payah...Cuti seminggu rasa tak puas...Hari ni aku nak share citer2 suasana Hari Raya aku kat Johor (kpg) dan Selangor (rumah aku ler)...Enjoice..

Ni parent aku..Sedondong warna hijau pd Hari Raya pertama kat rumah aku...Lawa tak?..

Ni aku n hubby..Tahun ni warna biru turqoise (baju raya aku dibeli khas dari Medan, Indo..Thx 2 my sis in law)..Posing dulu sebelum beraya kat rumah mertua aku kat Kajang...tapi tahun ni sedih sikit, coz my sis n hubby dia tak dpt nak join beraya pertama dgn kitorang..kena balik Kampar, Perak..huhuhu...

Ini suasana beraya di kpg aku kat Semerah, Batu Pahat , Johor..Hari tu Raya ke-3, ada Marhaban..buat setiap rumah ikut giliran...Meriah..

Tengah makan..Sekarang kat kpg pun dah ikut stail bandar, pakai hidang buffet je..tak larat nak basuh pinggan byk2..

Tgh turn ambik mkn..

Ni pulak suasana mini open house kat rumah aku di Bangi, Selangor..Oleh kerana, ramai kenalan parent aku nak dtg serentak hari yang sama (Raya ke-5), so buat ler mkn2 sikit...Stail buffet jugak, senang...

Abah n best friend, Wak Sanuri...Wak ni lah org kuat masa kenduri kahwin aku dulu..

Ni Cik Awi n Cik Ros bersama Wak Nor (wife Wak Sanuri)..Ntah apa yg diborak oleh mereka, mcm seronok je...

Cik Awi's family..anak2 n menantu...laaaa, adik ipar aku pun ada kat situ rupanya..

Turn mak aku pulak berciter...Gosip apa mak?..

Sambung lagi citer dgn Cik Su pulak..

Masa utk berposing...Cheers ladies...
Kali ni, turn family Cik Jani n Cik Imah pulak...Makan Cik Jani, jgn segan2...

Cik Jani's family...Nape malu2 tu?...Dah lawa dah..

Kawan adeq pun datang berkunjung jugak..

Adik ipar aku n his friend...

Baru ada photo my sis n her hubby...Senyum sokmo...

Ni pulak anak2 aku..Tgk ler gelagat mereka bila dpt duit raya...Baby mcm nak bawak lari je duit2 raya dia...

Cik Labu Wawa ni tgh nak mengira berapa banyak sampul raya dia ada...Takpe, nanti masuk tabung mama, ye?..Bukan apa, buat beli makanan diorg jgk...hihihi...

Friday, August 26, 2011

SALAM AIDILFITRI





Collection From yummyflashy.blogspot.com


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR DAN BATIN
IKHLAS DARIPADA KAMI


Sunday, August 14, 2011

HOME SWEET HOME (2ND EPISODE) - KUCHING, SARAWAK


1st day puasa...g beli makanan utk berbuka, aku n family pergi ke Bazaar Ramadan Satok, Kuching..Ramai jugak yg datang ke sana, mcm2 makanan ada...Aku sampai rambang mata nak beli...rasa semua nak makan..Biasa ler hari pertama puasa, semua nak melantak...Nafsu tu...kena control...hihihi...


Ni fav aku...Tapai nasi..kat Semenanjung, takde tau..

Ni ler tapai nasi...close-up..

Makanan ni 1st time aku tengok...nama je tongkol, tapi bukan ikan tongkol tau..ia sejenis kuih..rasa mcm kuih pelita je, cuma cara bungkus je lain..

Makanan ni aku lupa ler namanya..tapi dalamnya ada ikan..tapi aku tak tau rasanya...kalau nak tau sedap atau tidak, kena tanya hubby aku, sbb dia beli...

Mcm2 jenis umai ada...mmmm...

Laksa Sarawak..

Ikan terubuk bakar...

Ayam panggang...juadah berbuka puasa aku...

HOME SWEET HOME (1ST EPISODE) - KUCHING, SARAWAK

On 30th July, me n hubby pergi bercuti balik kpg di Kuching, Sarawak...Sambil2 bercuti, sambil2 juga menyambut puasa di sana..Yg paling happy, hubby aku ler sbb dah 7 thn kahwin, ni pertama kali dia sambut puasa di sana..Biasanya kalau balik sana, after 1st raya je..so, tak sempat lah nak berpuasa di sana..


Tengah menunggu di KLIA... time 4 flying...


DINNER DI SEAFOOD RESTAURANT, SANTUBONG, KUCHING...

Nyum...nyum....

Sea cucumber soup..my fav..

Ikan siakap 3 rasa


Butter prawn

Sedap, abah?..

Amboi...dah tak tengok org sebelah dah...


Breakfast di Cafe..


Ini lah rupa mee kolok..

Friday, August 5, 2011

ABAH 'N' EMAK YG TERSAYANG...

Yang ni pulak gambar2 abah n mak masa muda dolu2...Cantik dan hensem kan?....

Terselit pulak gambar pasport aku masa kecik2 dalam ni...hihihi..Agak2 muka aku ikut sape ye?..

Abah dengan penuh bergaya...

Mak dengan anggunnya...

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...