Sunday, August 14, 2011

HOME SWEET HOME (2ND EPISODE) - KUCHING, SARAWAK


1st day puasa...g beli makanan utk berbuka, aku n family pergi ke Bazaar Ramadan Satok, Kuching..Ramai jugak yg datang ke sana, mcm2 makanan ada...Aku sampai rambang mata nak beli...rasa semua nak makan..Biasa ler hari pertama puasa, semua nak melantak...Nafsu tu...kena control...hihihi...


Ni fav aku...Tapai nasi..kat Semenanjung, takde tau..

Ni ler tapai nasi...close-up..

Makanan ni 1st time aku tengok...nama je tongkol, tapi bukan ikan tongkol tau..ia sejenis kuih..rasa mcm kuih pelita je, cuma cara bungkus je lain..

Makanan ni aku lupa ler namanya..tapi dalamnya ada ikan..tapi aku tak tau rasanya...kalau nak tau sedap atau tidak, kena tanya hubby aku, sbb dia beli...

Mcm2 jenis umai ada...mmmm...

Laksa Sarawak..

Ikan terubuk bakar...

Ayam panggang...juadah berbuka puasa aku...

No comments:

Post a Comment

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...