Saturday, January 22, 2011

STILL CATCHING NEW INFO TO SHARE...



Hi everyone..hari ni, sebenarnya aku belum ada idea lg nak share whatever info i have...Sejak dua menjak ni, aku tersangatlah busynya dengan court cases di mahkamah...mana nak kejar buat reportnya, mana nak kejar attending kat court lagi...letih.....yelah, sekarang semua org dah bijak2 ...mereka dah tau hak mereka..mana2 tak puas hati, buat bantahan kat mahkamah...
Mesti semua pelik kan? kes apa yg aku buat ni? sebenarnya,kes aku ni lebih kepada pengambilan tanah (acquisition land)..it means, pihak kerajaan atau mana2 bodies or companies yg nak acquire sape2 punya tnh utk buat apa jua projek pembangunan such as highway, school, access road or etc..kenalah melalui proses pengambilan tanah dan tugas aku pula menentukan tuntutan pampasan (claims) yg munasabah dan berpatutan (fair and reasonable) bagi pihak pentadbir tanah (pihak yang mengambil)..bila land owner ada bantahan dgn tuntutan berkenaan, so aku kenalah naik mahkamah as an expert witness bagi pihak respondent...Oleh kerana, kes2 aku tu semuanya area Selangor, so banyaklah kes-kes mahkamah naik...yelah, tuntutan mereka bukan kecik2 amountnya...tanah kat Selangor kan mahal2 belaka walaupun kat tengah2 hutan yg takde pembangunan...main juta2 lagi nilaiannya...jadi, tugas aku adalah untuk pertahankan nilaian pampasan kerajaan...macam kes2 criminal jugak...ada expert witness jugak yg dipanggil..contohnya forensic expert (macam dlm csi)..lebih kurang je tugas kami..membuktikan apa jua maklumat atau dokumen yg kami perolehi adalah sahih dan betul...sebenarnya, kadang2 aku suka jugak kerja aku ni...yelah, kadang2 aku keje kat office, kadang2 kat site n kadang2 kat court..oklah jugak, tak le boring sangat sbb tak statik satu tempat...oklah, panjang lebar pulak aku citer ni..takut u all boring pulak nanti...Adios...

No comments:

Post a Comment

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...