Friday, May 15, 2015

SHOPPING TIME....HO CHI MINH CITY, VIETNAM

Kita citer lagi part jln2....kali ni jln2 sambil shopping....yeahhhhhh.....(kalau bab shopping, sakan sukanya ko ye....hahaha)...
Cuti awal Februari 2015, aku n hubby decided nak pusing Asean pulak.. Kali ni ke Ho Chi Minh City, Vienam...Nampak je iklan kat Andalusia, terus aku grab...ok jugak harganya...Trip shopping RM998 seorang for 4 days n 3 nights...Niat nak shopping so pjg jgklah shopping list aku....kain cottonlah, kain silklah, telekung lagi, jubah liplap....(duit yg tak tahan ni..hahaha...)

Aku malas nak citer pjg2, scroll je lah kat bawah tu ye...Enjoice!!!!....
 
Ho Chi Minh City...bersimpang-siur jln...Motorsikal byk kat sini..


Kitorg duduk kat Hotel Kelly ni...5 minit je dari Bent Thant Market...hari2 g sana...siang dan malam..

Kat sini aku byk borong telekung n kain silk...



Aku sempat tangkap gambar Cho Binh Tay...org gelar Chinatown sbb byk jual brg dari China...Tapi gambar Bent Thant Market, aku tak ambik pulak....sibuk shopping, sampai lupa...hehe


Ni suasana dalam Cho Binh Tay

Salah satu tpt shopping...An Dong Plaza...tapi kat sini mahal sikit...


 

Singgah solat jap kat sini

Jalan2 di Sungai Mekong... masa untuk naik bot


Di tepi kawasan Sungai Mekong, ada tempat kraftangan dan juga tempat pembuatan gula-gula kelapa...Gambar ni n also kat bawah adalah proses membuat gula-gula kelapa




Ada jugak jual kraftangan kat sini...


Our tour guide tgh citer ttg madu lebah... Kat sini ada jual madu lebah n pati madu..





One of group tour member...sporting kan makcik ni... :)

Row row row your boat....Gently down the stream....
Ada rupa nelayan tak..... :D
Dapat minum kelapa muda free.... syiokkkk
Aku tangkap jgk gambar makanan pelik2 ni... Ikan goreng berdiri sendiri dan kuih bom yang dah nak meletup....Kuih yg aku tak ingat nama ni tawar rasanya...

Ni dalam bangunan Ben Thant...salah satu tpt aku borong kain cotton...

Kedai No 526-528, Ben Thant tu ler tpt aku borong kain cotton utk aku sendiri...2 kali pi beli coz tak larat nak bwk.....hambik ko....
Nak balik dah....Bye Ho Chi Minh....


Menunggu nak check in...muka keletihan...

Hasil tuai kat sana...Ni semua aku punya... :D

1 comment:

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...