Wednesday, October 31, 2012

SAWADEE KAP....THAILAND

Cuti raya haji baru2 ni, aku n hubby fly ke Bangkok, Thailand....huiyoooo, Bangkok tu.....jangan jeles...hehehe....Keterujaan kitorg ni sampai aku tak masak utk raya...Kesian hubby aku makan roti di pagi raya sbb wifey dia sibok mengemas baju...huhuhu...Kitorg kat sana pegi ptg Jumaat then balik malam Ahad...macam tak puas sbb singkat sangat...Aku duduk kat rumah jiran aku yg kerja kat sana....Best giler weiiii....cuma menyesal bawak duit sikit bebenor...2 kali tu cucuk duit kat mesin ATM sbb giler menyopping sampai tak hengat....Senang ckp, seronok giler ler kat sana terutama kaki shopping mcm aku....hahaha....

Btw, aku ucap terima kasih yg byk...byk...bykkk sgt2 kat Kak Lin n family sbb jadi tuan rumah yg amat baik n sporting giler....Memang happening lah jln2 kat sana sbb aku n kak Lin ni satu kepala jugak....kaki menyopping.....Rasa mcm nak g sana lagi lah...tapi ongkosnya sudah susut...hehehe...Next time....tungguuuu.....

TQ again Kak Lin n Alya...n Abg Jamal tooo.....TQ for the wonderful days....n see u in Malaysia soon.....n guys, enjoice....

Anak aku sekor ni merajuk....nak masuk dlm beg tapi dah penuh...

Otw to departure hall

Lega dapat kerusi...letih berjln...belum sampai Bangkok lagi ni...

Aku pun dah menguap2 ni menunggu...

Buat kenangan...hehehe

Aku tak tau apa motif aku tangkap gambar burung tu...Korang tau tak?

Touchdown je kat Bangkok...hantar beg....terus pegi sini...shopping time....

Suasana di Bobae Market......Kat sini aku borong T-shirt.....Seluar tidur pun aku rembat.....
murah giler...


Otw to Hua Lamphong naik BTS Skytrain (mcm LRT kat Malaysia kita ni), aku jumpa signboard ni.....agak2 korang faham tak motif aku tangkap gambar ni....



Gambar naik Tuk Tuk...Best weiiii.....fresh air.....

Ni ler rupa Tuk Tuk roda tiga....laju giler...boleh nyelit2 pulak tu...mcm merempit pulak rasanya...

Jalan2 carik kain Thai Silk di Old Siam....memborong jugak aku kat sini...3 pasang aku rembat...
Sepasang (4 meters) dah dpt harga RM160 (1600 bhat)...Thai Silk yg lembut tu tau, bukan yang kain keras..

One shot...

Suasana di Chatuchak Weekend Market....tempat ni wajib pergi bagi yg kaki shopping...kat sini aku sempat jugak rembat Ipod RM15 (150 bhat)...Aku dah try, ok jugak...

Aku tangkap gambar air ni sbb air ni sedap giler....Orange juice tapi ais dia hampir hancur....
bukan berketul2 mcm biasa tu...I like3x...



Kat sini ada mknan special...Coconut Ice-cream....Sedap giler....wajib cuba...


Posing dulu...

Ramai giler yg dtg sbb market ni cuma bukak hjg minggu je...


Go to MBK Center...Kat sini aku borong luggage beg...Jenama Samsonite murah giler...Medium size dapat harga tawar RM140...Sape nak bagi...hehehe...Kak Lin, akak memang terer lah bab2 tawar-menawar ni....tabik spring...

Makan sodap2 kat sini...Tom yam kung n som tum...

Nana Street...kat sini banyak jual baju2 jersey....


Yang ni pulak Tuk Tuk 4 tayar...Naik jugak...

Otw balik Malaysia....posing lagi kat airport...




Hasil rembatan dari Bangkok....masih tak cukup lagi ni...nak pergi lagi lah...hehehe...


Kali ni aku tak banyak tangkap gambar sbb sibuk mengempiskan poket...Rambang biji mata aku tengok brg2 murah giler ni....Aku rasa aku lebih giler shopping kat sini daripada masa aku shopping kat Bandung...Pegi satu beg, balik 3 beg ko...apa citer...hehehe...

2 comments:

  1. Hehehe , bkk best kan , nasib baik dtg beb, no regrets beb when come to bkk nak 2 yg memang giler shopping beb :) tu pun tak habis pusing tu :) jom last kopek sebelum kami balik malaya :)Jumpa di malaya beb -kak lin :)

    ReplyDelete
  2. Tu ler pasal....Next time kalau ada peluang lagi pegi sana, nak bawak duit berguni2...baru puas hati...hehehe...

    ReplyDelete

Sincerely me,

Surf other entries...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...